Scanned archival material
I verket Windows Into Reality får vi ta del av en brevkonversation konstnären har haft med en dödsdömd intern i Florida. De inskannade breven och fotografierna är material som använts i brevväxling. De öppnade kuverten är brev som mottagits och de oöppnade är brev som skickats. Det svar som kom var från en person som blev dömd samma år som konstnären föddes.
I Eric Sundevågs konstnärliga praktik är minnet, tid samt distans återkommande frågor men även ett undersökande av fotografiets estetik. För att försöka förstå varför han själv började fotografera. Bildmaterialet som visas i verket är en blandning av eget tagna fotografier av konstnären samt arkivmaterial.
In Windows Into Reality we take part in a mail correspondence that the artist kept with an inmate on death row in Florida. The scanned letters and photographs are materials resulting from that correspondence. The opened envelopes are received letters and the unopened are letters sent. The response the artist received was from a person who was sentenced the same year that the artist was born.
In Eric Sundevåg’s artistic practice memory, time and distance are recurring themes. These also act as an investigation into the aesthetics of photography, for Sundevåg to try to understand why he started to use photography himself. The material shown in the work is a mixture of photographs taken by the artist and archival material.
Click here to read Fotografiet och det rituella in connection to the work.
Instagram: esundevag
Swipe or Click to View the Gallery